Reklamacja mebli – w jakich przypadkach?

Kupno mebli to czynność, z którą przeciętny człowiek ma dosyć rzadko styczność. Takie artykuły zazwyczaj służą ludziom przez wiele lat, stąd nie ma też tak dużej potrzeby ich zmian. Niestety po dokonaniu zakupu czasami okazuje się, że towar jest wadliwy i zupełnie nie spełnia oczekiwań właścicieli. Wtedy też należy dokonać reklamacji takich mebli. Niestety nie każdy wie, jak to zrobić. W tym celu warto zapoznać się z poniższym artykułem, który rozwieje wszystkie ewentualne wątpliwości.

Kiedy można reklamować meble?

Na samym początku trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamacja mebli jest możliwa w kilku przypadkach. Można tego dokonać dokonać w sytuacji, gdy okleina nie wygląda dobrze. Czasami odpada, łuszczy się, odkleja się czy nawet odpryskuje. Wtedy też taka reklamacja musi zostać rozpatrzona na korzyść klienta. Wiele osób otrzymuje także niekompletny mebel, w którym brakuje np. nóżki, rączki czy jakiegoś innego elementu. Zazwyczaj zostaje on dostarczony do danej osoby w przeciągu kilku dni. Niekiedy dochodzi również do sytuacji, gdzie mebel został wykonany niestarannie. Jeśli zauważalne są ślady kleju, przebarwienia czy inne plamy to oczywiście produkt nadaje się do reklamacji. Podobnie jest w przypadku, kiedy nie da się z niego korzystać. Mogą nie zamykać się drzwiczki czy któraś z szuflad źle się wysuwa. Oczywiście takich sytuacji może być zdecydowanie więcej. Jeśli dany produkt został źle skonstruowany, to warto go po prostu zareklamować.

Pozostałe przypadki, w których można zareklamować mebel

Istotne jest także to czy meble są zgodne z zamówieniem. Chodzi tu o wymiary, kolorystykę, materiał, grubość i wiele innych parametrów. Reklamacja jest także możliwa, gdy występują zarysowania, wgięcia czy nawet pęknięcia. Czasami jest też tak, że np. któryś z elementów miał spełniać jakąś dodatkową funkcję – np. powinien być wodoodporny. Jeśli oczywiście w praktyce okazało się, że zupełnie nie radzi sobie z wodą, to należy taki przypadek również zgłosić. Nierzadko dochodzi także do sytuacji, w której meble stanowiące jeden komplet mają zupełnie inny odcień lub odmienne elementy.

Obecnie wyróżnia się więc naprawdę wiele przypadków, w których należy reklamować produkt. Trzeba też pamiętać, że wszystkie wyżej wymienione nie są oczywiście jedynymi, w których można dokonać takich kroków. Istnieją także inne sytuacje, które gwarantują zwrot lub wymianę mebli. Reklamacja to nic strasznego. Każdy klient ma prawo do otrzymania produktu najwyższej jakości.

Redakcja eco-profi.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *